Totaal aantal pageviews

donderdag 13 november 2014

Manga tekeningen

Het leek me leuk om iets over manga-tekeningen te schrijven. Zelf teken ik de laatste tijd geen manga-tekeningen meer, omdat ik nu vaker bezig ben met 3D-tekeningen en schilderen, maar daar zal ik het later ook nog een keer over hebben. Toch wil ik jullie hier tips bij geven, want misschien vind je het wel heel leuk om poppetjes te tekenen.

Wat ik zelf deed is hiervan voorbeelden op youtube zoeken en stap voor stap natekenen. Hier zijn een paar manga-tekeningen die ik 2 jaar terug heb gemaakt:






Je kunt ook natuurlijk voorbeelden opzoeken op het internet. (zoals al gemaakte manga-tekeningen) Soms kun je daardoor ideeën opdoen, maar om het te leren vond ik het handiger om filmpjes te bekijken van hoe je manga-tekeningen maakt. Hierbij is mijn grote voorbeeld: Marc Crilley.
Hij maakt veel manga-tekeningen, maar ook andere soort tekeningen. 

Veel oefenen, oefenen en nog eens oefenen! Zo leer je weer nieuwe manieren hoe je het beste iets kan tekenen. Je leert heel veel van natekenen. 

Ook heb je boeken voor manga-tekeningen maken. Daarin staat ook stap-voor-stap beschreven hoe je iets op een bepaalde manier tekent. Wat mij ook heeft geholpen na verloop van de tijd is om bijvoorbeeld een aantal verschillende soorten ogen/neuzen/monden/kapsels te tekenen. Hier heb ik voorbeelden die je na kunt tekenen:








Er zijn heel veel mogelijkheden, kijk maar eens op google of op youtube. 

Hoe moet ik beginnen?
Dit staat ook in de filmpjes op youtube beschreven. Meestal begint men met lijnen te tekenen, zodat je weet waar je de mond, de neus en de ogen moet tekenen etc. Dat is erg handig. 

Voorbeeld:




Hopelijk kun je hier iets mee. Vragen stellen mag altijd ;) 

Groetjes,

Charina Jongejan



Geen opmerkingen:

Een reactie posten